|    Duyurular |  Haberler | Yönetim    Doktorlarimiz Kurumsal SHKS Kalite Mevzuat | Görüş Bildir | İletişim | Ana Sayfa |

 
HASTA BAŞVURU BİLDİRİM SİSTEMİ

Sağlık tesisleri ile ilgili şikayet, teşekkür, sorun çözme, görüş öneri türündeki başvurularınızı üye olduktan sonra yapabilirsiniz.

Hasta ve Hasta yakınları başvuru formu için  tıklayınız.
Çalışan personellerin görüş bildirim formu için
tıklayınız

SAĞLIK BAKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİ
SABİM ALO 184'Ü ARAYARAK BİLDİREBİLİRSİNİZ

SABİM Türkiye’ye, haftanın 7 günü, 24 saat kesintisiz bir şekilde hizmet vermektedir.

 
Telefon :
Vatandaşlarımıza düşen “184 ALO SABİM” hattımızdan aramak
Fax :  0312 286 13 57 numaralı faksımızdan ulaşmak, ya da
Şahsen : ZİYABEY CADDESİ 1419 SOKAK NO:9 BALGAT/ ANKARA adresinde bulunan SABİM’e şahsen başvurabilir.

BAŞBAKANLIK İLETİŞİM HATTI

BİMER ALO 150'Yİ ARAYARAK BİLDİREBİLİRSİNİZ

Telefonla : BİMER uygulaması için Türkiye genelinde “Alo 150” numarası tahsis edilmiştir. Vatandaşlarımız sabit telefonlardan ve cep telefonlarından 150'yi arayarak BİMER’e ulaşabilirler.

Mektupla : Kaymakamlıklarımız, valiliklerimiz, Başbakanlık ile tüm bakanlıklarımızdaki Halkla İlişkiler Bürolarına mektupla / faksla müracaat yapılabilir. Vatandaşlarımız mektup ve faks metinlerinde TC kimlik numarası ve iletişim bilgilerini (açık adres, telefon numaraları) belirterek kısa ve öz bir şekilde talep/şikâyetlerini ilgili adreslere iletebilirler.

İnternet Yoluyla : Internet başvuruları www.bimer.gov.tr adresinden veya www.basbakanlik.gov.tr adresinde bulunan BİMER linkinden başvuru formu doldurularak yapılabilir. Türkiye’de yaşayan yabancılar da sahip oldukları Yabancı Uyruklu Kimlik Numarası ile başvurularını internetten yapabilirler.

ŞAHSEN : BİMER çerçevesinde başta Başbakanlık olmak üzere Bakanlıklar, Valilikler ve Kaymakamlıklarda, “Halkla İlişkiler Müracaat Büroları” kurulmuştur. Vatandaşlarımız bu bürolara gelerek müracaatta bulunabilirler. Sayın Başbakanımıza istek, öneri ve şikâyetlerini sunmak üzere gelen vatandaşlarımız dikkatle dinlendikten sonra başvuruları BİMER ortamında kayıt altına alınır, ilgili kurum/kuruluşlara iletilir. Gerekli görüldüğü taktirde, başvuru konusunun ilgili olduğu kurum/kuruluşla telefonla görüşülerek vatandaşın talebinin süratle yerine getirilmesi sağlanır. Ayrıca vatandaşın kamu ile ilgili soruları cevaplandırılır, yapılan iş ve işlemler hakkında bilgi verilir, yol gösterilir.

  BİLGİ EDİNME

Bilgi edinme hakkı, idarenin kurduğu ve kurmakta olduğu işlemler ve eylemlerle ilgili bireylerin bilgi almasını ve belgeleri elde etmesini öngören temel bir insan hakkıdır. Bilgi edinmenin temel amacı, idarenin alacağı kararları hukuka uygun bir şekilde etkileyebilmesi için, kişinin bilgilenmesini sağlamaktır. Bilgi Edinme başvurusu için Tıklayınız 

 

HASTA HAKLARI

Başvurunuz Hakkında:

  • Aldığınız sağlık hizmeti ile ilgili olarak hasta haklarına ilişkin görüş, öneri, teşekkür, sorun çözme ve şikayet başvurularınızı buradan yapabilirsiniz. Başvurunuz öncelikle ilgili sağlık kuruluşu tarafından görülerek değerlendirmeye alınacaktır.
  • Başvurunuzun çözümlenememesi durumunda ya da sizin isteğiniz doğrultusunda il sağlık müdürlüğü bünyesinde oluşturulan “Hasta Hakları Kurulu” tarafından incelenerek hasta hakkı ihlali olup olmadığına karar verilecektir.
  • Hasta Olarak Haklarımız;

    • a) Hizmetten Genel Olarak Faydalanma,
    • b) Bilgilendirme ve Bilgi İsteme,
    • c) Sağlık Kuruluşunu ve Personelini Seçme ve Değiştirme,
    • d) Mahremiyet,
    • e) Rıza,

    Hasta Olarak Haklarımız;

    • f) Güvenli Ortamda Sağlık Hizmeti Alma,
    • g) Dini Vecibelerini Yerine Getirebilme,
    • h) Saygınlık Görme ve Rahatlık,
    • ı) Ziyaretçi ve Refakatçi Bulundurma,
    • i) Şikayet ve Dava Hakkı
    • Hasta Olarak Sorumluluklarımız;

      • a) Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranma ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket etme,
      • b) Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verme,
      • c) Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelme ve tedavinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunma,

      Hasta Olarak Sorumluluklarımız;

      • ç) Randevu tarih ve saatine uyma ve değişiklikleri ilgili yere bildirme,
      • d) İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterme,
      • e) Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmama,
      • f) Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta iletişim birimine başvurma.